tisdag 6 december 2011

Tillbakablick

När jag väntade Freja var allt annorlunda. Pluggade fortfarande, jobbade extra på PIVA och Borgerskapets enkehus. Sen missade jag tenta och fick inte påbörja kursen som som skulle börja. Var tvungen att ta min examen en termin senare. Det var hemskt. Har aldrig någonsin misslyckats med nåt skolarbete, har alltid glidit igenom enkelt och smärtfritt. Men nu var omständigheterna så att det gick inte.

Mitt i allt detta var jag nu tvungen att söka jobb. Kul. Hamnade på mammas. Äldreboende. Ta hand om gamlingar och kräkas mellan blöjbytena och tandvården. Ja, inte för att jag är kräsmagad i vanliga fall men graviditeten gjorde sitt till och jag spydde som en gris. Fy fan.

Henrik, jag och tjejerna försökte få allt att funka i vår nya konstellation men gudarna ska veta att det inte var enkelt. En riktigt jobbig tid.

Sen tog jag min examen, höggravid och svullen. Ett par veckor senare föddes Freja. Vi hade en ganska härlig sommar, och höst där allt flöt på. Vid jul separerade vi och vi firade nyår på varsitt håll. Den hemskaste tiden i mitt liv. Vi sansade oss lagom till det var dags för Henrik att vara pappaledig. Han hade köpt ett litet hus nära oss och vi pendlade mellan. Jag fick jobb på akuten och återigen flöt saker och ting på.

Nu är allt så annorlunda. Förutsättningarna är så jäkla mycket bättre för allt. Stortjejerna bor här heltid, skolan ligger över vägen, Freja trivs på sitt dagis, även det ligger över vägen. Vi har ett fantastiskt hus med tomt. Jag har en garderob, en egen garderob stor som ett rum! Allt nytt och fint. Vi har bättre ekonomi och allt är lugnare. Killen i magen har helt andra förutsättningar än vad de andra tre har haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar